ثانیه به ثانیه با اخبار پرسپولیس
به زنبوره گفتن میتونی تو 10 دقیقه 3 تا گل بخوری؟گفت:مگه من استقلالم
منوی اصلی
آرشیو
سایر امکانات
IP شما :
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

افزايش آمار بازديد
یک تیم و این همه فوتبالیست؟/ گذری بر شایعه سازی در فصل نقل و انتقالات

 

مرجع خبری پرسپولیس : با حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و پایان رسمی فصل 90-91 برای سرخپوشان پایتخت، مجالی فراهم شد تا سایت های خبری و برخی روزنامه به گمانه زنی و شایعه پراکنی در خصوص نقل و انتقالات بپردازند.


اخباری که بعضا با شایعات قبلی کاملا متناقض است و با فاصله زمانی چند ساعت روی خروجی می رود! به همین بهانه نگاهی داریم بر برخی از این خبرها و شایعات که مخاطب می تواند حتی با خواندن متن خبر به غیرواقعی بودن آن واقف شود.

 

سایت گل در طول سال های گذشته اصلی ترین منبع این شایعه سازی ها بوده و خوراک خبری خبرگزاری های غیررسمی و عاملی برای فروش بیشتر روزنامه ها محسوب می شود.

 

پس از پایان هفته سی و چهارم لیگ برتر و حتی قبل از آن، این بنگاه خبرپراکنی کار خود را در راستای سیاست سال های گذشته اش آغاز کرد و در همین مدت نفراتی چون شهاب گردان، وحید طالبلو، حامد لک، سوشا مکانی، محمد قاضی، حسین ماهینی، محسن بنگر، سید جلال حسینی، فرشید طالبی، لوسیانو ادینهو، محمدرضا خلعتبری، کریم انصاری فرد، هادی عقیلی و پیش از این ها فونیکه سی و حتی آرش برهانی، مجتبی جباری و حنیف عمران زاده را هم به پرسپولیس فرستاده بود! هر چند از زمزمه های حضور جواد نکونام در ترکیب سرخابی ها که نخستین بار از سوی همین جریان یا روزنامه های همسو با آن مطرح شد نیز نمی شود به سادگی گذشت.


4 دروازه بان لیگ برتری، 5 مدافع ، 4 هافبک و چندین مهاجم، همه این نام ها، تنها حول محور یک تیم در حساس ترین مقطع فصل !


انتشار این خبرها در شرایط نامناسب سرخپوشان و وضعیت فوق العاده حساس این تیم در لیگ قهرمانان آسیا یکی از اصلی ترین عوامل به حاشیه رفتن سرخپوشان پس از بازی مقابل الغرافه قطر و ناکامی های سریالی این تیم قبل از مصاف با فولاد که منجر به از دست دادن صدرنشینی آسیایی و رسیدن به رتبه های انتهایی جدول رده بندی لیگ برتر شد، محسوب می شود.


به نظر می رسد این سایت های خبری اساسا فاقد تحریریه یا حتی سردبیر است چرا که برخی خبرهایی که روی خروجی آن قرار می گیرد گاهی کاملا با خبر قبلی متضاد و متناقض است، با همه این ها اما تخیل قوی یکی ار مشخصات اصلی نویسندگان این بنگاه های خبر پراکنی است.


ذکر تمام شایعاتی که طی هفته های گذشته از سوی این جریان منتشر شد از حوصله این مطلب خارج است، اما قصد داریم به برخی از این شایعات که حتی واکنش ارگان مطبوعاتی باشگاه را نیز در شماره روز چهارشنبه اش به دنبال داشت اشاره ای مختصر داشته باشیم:


سایت گل در روزهای حضور پرسپولیس در امارات همسو با شایعاتی که در خصوص جدایی علی کریمی از جمع سرخپوشان منتشر کرد، با جعل عجیب مصاحبه کاپیتان پرسپولیس با روزنامه الیوم و اضافه کردن یک جمله خیالی که حاصل ذهن خیال پرداز نویسندگان آن بود مبنی بر اینکه «در امارات فقط برای الاهلی بازی می کنم» و یا ابراز تمایل کریمی برای بازگشت به الاهلی، رسالت خود را پی گرفت اما این تمام اخباری خیالی این جریان نبود. خبر حضور لوسیانو ادینهو و مذاکره رویانیان با این بازیکن هم همزمان مطرح شد و البته همین جریان تنها چند ساعت پس از آن از ماجرای بدهی مالیاتی این بازیکن برزیلی و رقم 400 میلیون تومانی آن به عنوان سنگ بزرگ پیش پای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نام برد.


ابراز تمایل چند باره محسن بنگر و سید جلال حسینی برای حضور در پرسپولیس نیز به انتشار مصاحبه ها و اخبار خیالی منجر شد هرچند اصل خبر تا حدودی زیادی مطابق با حقیقت بود اما پر و بال دادن به آن فقط از ذهن خلاق چنین رسانه هایی ساخته است، آنجایی که از قول بنگر برای پرسپولیس شرط گذاشته می شود تا به ازای آوردن سید جلال حسینی، از میان شیث رضایی و نصرتی یکی از جمع سرخپوشان جدا شود چرا که بنگر علاقه ای به نیمکت نشینی در تهران ندارد! پر واضح است که در صورت جذب 2 مدافع میانی به طور قطع از میان نفرات دفاعی پرسپولیس در فصل گذشته عده ای از جمع سرخپوشان جدا خواهند شد !


در همان روزها و در شرایطی که دنیزلی هیچ لیست خرید و فروشی به باشگاه نداده بود، خبر از تاکید سرمربی ترکیه ای به جذب دو مهاجم منتشر شد و البته نام هایی چون محمدرضا خلعتبری، کریم انصاری فرد، محمد قاضی و فونیکه سی در پی آن آورده شد.


اما چند روز بعد و در شرایطی که محمدرضا خلتعبری بارها تاکید کرده بود اولویتش برای فصل آینده ادامه همکاری با الوصل امارات است و در صورتی که تصمیم بگیرد به ایران بازگردد دوست دارد پیراهن پرسپولیس را به تن کند، با پس و پیش کردن جملات و تغییرات جزئی در همان مصاحبه، این نقل قول از سوی خلعتبری مطرح شد: «اگر پرسپولیس پیشنهاد خوبی بدهد، پرسپولیسی می شود»


این ها اما به اندازه شایعه پرسپولیسی شدن حنیف عمران زاده که واکنش هر 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال را به دنبال داشت، خبر حضور مجتبی جباری در پرسپولیس که در جریان کشمکش های کاپیتان استقلال با کادرفنی این تیم منتشر شد، درخواست 500 میلیون تومانی فجرسپاسی از رویانیان برای صدور رضایتنامه رضا حقیقی، حضور یک دروازه بان بازنشسته و چهل و چند ساله ترکیه ای پیش از پیوستن آسمیر آودوکیچ به پرسپولیس و... شگفت انگیز نیست!


یک تیم با نهایتا 23 بازیکن که بخش اعظمی از آن را اسکلت فصل گذشته تشکیل می دهد و این همه نام و شایعه پیرامون آن ! به راستی هدف از انتشار این خبرها چیست؟ بازارگرمی؟ تبلیغ برای ستاره های پوشالی یا حتی ...؟!


حالا اما با سفر چند روزه مصطفی دنیزلی به ترکیه این شایعات به سمت و سویی دیگر کشیده می شود تا ذهن مخاطب چند روزی به سوی دیگری منحرف شود، جدایی افندی از پرسپولیس و حضور در تراکتورسازی و ... با وجود باقی ماندن یکسال از قراردادش با پرسپولیس و در شرایطی که دنیزلی پیشتر در زمان امضای قرارداد با پرسپولیس اعلام کرده بود این آخرین بازگشت و تجربه حرفه ای او در مربیگری خواهد بود! شایعه مذاکره پرسپولیس با منصور ابراهیم زاده آن هم با لحنی افتخار آمیز و پسوند اختصاصی که تنها چند ساعت بعد از سوی سرمربی فصل گذشته ذوب آهن به کلی تکذیب می شود !


جالب اینکه ابراز تمایل چند باره علی کریمی برای ماندن در پرسپولیس ، تکذیبیه مدیر باشگاه الاهلی امارات، واکنش های چند باره مدیران باشگاه و ارگان مطبوعاتی آن، اظهارات مصطفی دنیزلی و بازیکنان پرسپولیس در خبرگزاری های رسمی و رسانه های گروهی و هزاران هزار از این دست یا بازتابی در این گونه سایت ها، روزنامه ها و رسانه ها ندارد و یا به شدیدترین شکل ممکن کم رنگ شده و با پس و پیش شدن جملات تغییر شکل می دهد! آن ها حتی برای انتشار خبرهایی از این دست زحمت سر زدن به سایت رسمی باشگاه الاهلی امارات را هم به خود نمی دهند تا از صحت و سقم اخبار مطلع شوند!


جریانی که البته ریشه آن نیز کاملا روشن و آشکار است و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پیش از این به طور تلویحی و سربسته حتی به اختصار نام برخی از عوامل آن را مطرح و تهدید کرده بود در صورت ادامه این روند به طور کامل رسانه ای خواهد شد، وعده ای که اگرچه بعید است عملی شود اما به نظر می رسد در روزهای پر التهاب فصل نقل و انتقالات از سوی افرادی که دست های خود را از کیسه باشگاه کوتاه و منافعشان را در خطر می بینند به شدیدترین شکل ممکن ادامه یابد و در این میان این هوادار است که با بی توجهی به چنین اخبار و شایعاتی و پیگیری خبرها از رسانه های معتبر و قابل اطمینان می تواند این نقش را کم رنگ نماید و البته محمد رویانیان و مسئولان باشگاه پرسپولیس نیز با عملکرد شفاف در نقل و انتقالات شاید برای نخستین بار بتوانند فارق از هیاهو و شایعات و بازارگرمی ها و دلالی های برخی به ظاهر رسانه ها، تیمی در حد نام و بزرگی پرسپولیس روانه مسابقات کنند...

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391برچسب:,و در ساعت : 4:50 - نویسنده : FARHAD |
آخرین مطالب :
درباره
به بزرگترین وبلاگ هواداران پرسپولیس خوش آمدید
مسئولان
دوستان
متفاوت ترین سابت عاشقانهتبادل لینک با همه درج آگهی رایگانردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قرمزته و آدرس perspolisgoal.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوندهای روزانه
درباره قالب
نام قالب : پرسپولیس
طراح قالب :جاوا استت
به قدرت : بلاگفا

http://20uploads.com/images/1390/khordad/stat-logo.gif

Copyright © 2010 All Rights Reserved by perspolisgoal.Blogfa.com